در این اتاق می توانید درباره «ناویاب بزرگسال» با دیگر مخاطبان وب سایت حرف بزنید یا سوالاتتان را از دبیر جشنواره بپرسید. 
نام و نظرتان را در مستطیل های سفید انتهای این صفحه وارد کنید. ↓
logo-nav-web-new
 اگر دوست داشتید می توانید آدرس ایمیل و آدرس وبلاگتان را هم در بخش های مربوطه وارد کنید. آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل دیدن نیست اما اگر آدرس وبلاگتان را وارد کنید دیگران می توانند با یک کلیک به وبلاگ شما سر بزنند.
 نوشته های شما پس از تایید شدن توسط مدیر سایت، برای دیگران به نمایش درخواهند آمد.
پس لطفا صبور باشید.

 

گروه تلگرامی هم برای ارتباط بیشتر بین ناویاب بازها تاسیس شده است که لینک عضویت آن را در کانال تلگرام ناویاب می توانید ببینید:
آدرس کانال تلگرام «ناویاب بازهای ایران»: https://telegram.me/navyab

۱۱۷ دیدگاه

  1. سلام آقای رنجبر
    چرا رمز شماره ۱۴ برای من اسمس نشد؟
    من الان که اومدم داخل سایت فهمیدم رمز ها ریلیز شدن.
    من هر شنبه سایتو چک میکردم تو ایام عید، ایندفه یادم رفت که …
    لطفا پیگیری فرمایید : ۲۵–۰۹۱۵۷۰۲

    • سلام. 🙂
      رمز معمای ۱۴۲ راس ساعت ۵ عصر شنبه ۱۶ فروردین براتون پیامک شده و در سیستم ما نشون میده که «رسیده به مخابرات» هستش.
      این پیام معمولا زمانی دریافت میشه که گوشی تون در دسترس نباشه یا اختلال منطقه ای مخابراتی وجود داشته باشه.
      ضمنا ساعت ۱۰:۵۰ صبح همون روز یک پیامک یادآوری هم برای همه ارسال شده که متنش این بوده:
      «سلام و تبریک سال نو / یادآوری: مسابقه۱۴ با۴۰۰امتیازحساس امروز راس ساعت۱۷»
      سیستم ما نشون میده این پیامک به گوشی شما هم رسیده.

      به هر حال مسابقه در زمان خودش برگزار شده و از آخرین هفته قبل از عید هم در بخش اخبار سایت مشخص بوده که روز و ساعت اولین افشای رمز پس از عید چه موقع خواهد بود.

      متاسفم بابت این از دست دادن امتیاز ولی باید بیشتر دقت می کردین و حواستون بیشتر به این جشنواره می بود.

      انشاالله همین کسر امتیاز هم قابل جبران هستش.
      🙂

      • بهرحال، من که علی رغم جذابیت بالای مسابقه، ناراضی ام.
        کاریش هم نمیشه کرد دیگه. اگه یک نفر یک روز اینترنت رو از دست بده، پر. کلی سقوط میکنه تو جدول امتیازات.

        ممنون

        • سلام. 🙂
          اشتباه نکنین دوست عزیز. مشکل شما از نبود اینترنت نبوده. چون حتی بدون اینترنت هم می تونستین با یک تلفن زدن به کسی که اینترنت داره از رمزها مطلع بشین. یا حتی اگر با پیامک به شماره ۳۰۰۰۶۱۷۰ هم اعلام می کردین که رمز رو دریافت نکردین بهتون مجددا پیامک می زدیم. مشکل شما از اینه که به اندازه کافی حواستون به مسابقه نبوده(البته فقط همین هفته). خب اینو دیگه نمیشه کاریش کرد. اگر سوال در هر مجله و روزنامه ای هم چاپ شده بود ممکن بود شما یادتون بره اون رو بخرین.

          سیاست کلی برگزاری این جشنواره طوری تنظیم شده که کسانی که هم حرفه ای هستند و هم علاقمندی شدیدی به موضوع مسابقه تخصصی شون دارند راحت تر به فینال می رسند و البته اونجا باید از «دقت»، «سرعت» و »مهارت» بسیار بالایی برخوردار باشند تا مقام کسب کنند.
          امیدوارم شما هم منظور بنده رو خوب متوجه شده باشین و از این رویکرد ما دلگیر نباشین. کسی که علی رغم معلومات فراوانش، صبح کنکور خواب بمونه یا به هر دلیلی مشکلی براش پیش بیاد که به جلسه نرسه، باید یکسال دیگه صبر کنه تا بتونه اون خواب موندن رو جبران کنه. تازه روال جشنواره ما قابل جبران تر از کنکور هستش.
          موفق و پیروز باشید؛
          و حرفه ای
          🙂

  2. سلام استاد رنجبر
    من هر چی جواب ناو رو ارسال می کنم پیغام خطا و گزارش عدم ارسال میاد
    با خط ایرانسلم ارسال کردم ۰۹۳۷—۱۵
    اینجا هم جواب رو می نویسم
    نمی دونم به دستتون رسیده از خط اصلیم یا نه
    زارع
    ۰۹۱۵—۴۰

    • سلام. 🙂
      ۱۶بار یا خط اصلی تون رسیده که اولیش ساعت ۲۲:۴۱:۰۵ دیشب بوده
      حالا دیگه نگران نباشین ولی احتمالا یک مشکلی در سیستم خط یا گوشی یا منطقه تون هست که اینطوری اذیتتون کرده.
      🙂

  3. سلام. آقای رنجبر سایت خوبی دارید و من تازه با این محیط آشنا شدم. و خیلی کم سودوکو و ناویاب میدانم . جدولها را با وقت بسیار زیادی حل کردم ولی خیلی دچار مشکل میشدم. میخواستم ازتون خواهش کنم در صورت امکان پاسخ جداول سودوکو و کیدوکو و ناویاب را هم در قالب همان جداول در اینجا بگذارید تا اینطوری راحتتر بفهمیم که اشکال کارمان در کجاست. با جوابهای دوستان نمیتونم بفهمم که راه حل کی درسته. ولی شما پاسخ درست را بذارید فکر میکنم همه حتی حرفه ایها هم از این مورد استقبال کنند. باتشکر از شما و کلیه دست اندرکاران این سایت و سال نورا هم پیشاپیش به همگی تبریک می گویم. با آرزوی سلامتی برای همه

    • سلام. 🙂
      این وب سایت گرچه می تواند شما را با این شش معمایی که در جشنواره وجود دارد آشنا کند اما هدفش «آموزش» نیست بلکه هدفش «برگزاری رقابت بین حرفه ای ها» است.
      فرض ما بر این است که همه مخاطبان جشنواره می توانند تمام معماها را حل کنند اما وجه تفاوت آنها در دقایق پاسخدهی است. ضمنا تمام سرگرمی های گروه «ناویاب» و «سودوکو» را خود مخاطبان می توانند با یک نگاه چک کنند و متوجه صحیح بودن یا غلط بودن جواب آن بشوند. لذا بنده برخلاف شما، فکر می کنم معدود افرادی از مخاطبان این وب سایت باشند که تقاضای منتشر شدن پاسخها را هم داشته باشند.

      اما خارج از سیاست کلی اداره کردن سایت جشنواره، شما به عنوان مخاطب هر سوالی که داشته باشید بنده در خدمتگزاری آماده هستم. البته مطمئنا بقیه مخاطبان هم دوست دارند بتوانند پاسخی را برای شما توضیح دهند. پس بهتر است بجای اینکه بخش جدیدی برای «درج پاسخها» تعیین کنیم، از همین اتاقهای گفتگو استفاده کنیم و شما درباره پاسخ هریک از مسابقات که سوال داشتید بپرسید و بنده و مخاطبان وب سایت پاسخگویتان باشیم.
      موفق و پیروز باشید؛
      و حرفه ای
      🙂

  4. سلام. ناویاب را از سایت شما باهاش اشنا شدم و تمام جداول ناویاب را بدون استثنا حل میکنم. ولی من با ناویاب مشکل دارم. یعنی درست که یک جواب دارد ولی بعضی وقتها خیلی کلنجار میرم تا بالاخره حلش کنم. قانونمند به ان صورت که باید باشه نیست؛ در بعضی جاها میشود طبق قانون پیش رفت ولی نه در همه جا. اگر براتون امکان داره یک نمونه بسیار سخت را انتخاب کنید و فیلم حل آنرا در اینجا بگذارید بصورت یک لینک تا با دیدن فیلم بتونیم منطقش را دریابیم. و البته با صدا باشد یعنی توضیحات را هم بشنویم. نمونه های تمرینی را نمیخوام چون دارم و در نهایت در نمونه های تمرینی میتوان فقط جوابمون را با جوابش مقایسه کنیم. ولی واقعاٌ نزدیک به ۵۰ تا ناویاب سخت و آسون کارکردم در بسیاری از جاها نمیتوان منطقش را یافت مگر بعد از چند بار حل کردن. مرسی

    • سلام. 🙂
      خیلی خوشحالم که از طریق این وب سایت با این سرگرمی معروف جهان آشنا شدین. برای ما باعث افتخاره.

      ناویاب هم مثل «سودوکو» و دیگر سرگرمی های منطقی، اصلش بر «منطق» است. یعنی با شانس و حدس نباید آن را حل کرد. البته تجربه ۵۰ناویاب حل کردن هم تجربه سنگینی نیست و معمولا می تواند مخاطب را فقط از آماتوری در بیاورد. برای مانوس شدن با قوانین و ترفندهای ناویاب، باید تجربه ای بیش از این تعداد داشته باشید و تعمق بیشتری در زمان حل کردن به خرج دهید.

      ۱) ناویاب هایی که درجه سختی شان پایین باشد را معمولا می توان بدون حدس و بدون استفاده کردن از پاککن حل کرد. در بعضی از خانه هایی که مطمئن هستیم پر هستند ولی ماهیت شان را نمی دانیم نقطه می گذاریم و در بعضی خانه هایی که مطمئن هستیم خالی هستند ضربدر می زنیم و بدون هیچ مرحله ای از «آزمون و خطا» می توانیم آنها را حل کنیم. البته حل کردن همین ناویاب های با درجه سختی بسیار پایین را هم گاهی باید از سطر یا ستون خاصی آغاز کرد تا سریع تر به نتیجه رسید.

      ۲) گروهی از ناویاب ها هستند که درجه سختی شان کمی بیشتر است. برای حل کردن این گروه از ناویاب ها، با تکیه بر قوانین اصلی ناویاب نمی توان بدون پاککن به نتیجه رسید. معمولا مخاطبان مجبورند یکی دو حدس بزنند و پس از حدس زدن، روی نتیجه حدسشان، حل معما را جلو ببرند. اگر به تناقضی رسیدند معلوم است که حدسشان اشتباه بوده. برای کمتر شدن تعداد حدس ها در این معماها «ترفند»هایی وجود دارد. این ترفندها در حقیقت برگرفته از همان قوانین اصلی ناویاب است و خود مخاطبان هم می توانند با تعمق بیشتر آنها را کشف کنند.

      ۳) دسته سوم از ناویاب ها اصولا برای لذت بردن از ناویاب است نه برای مسابقات سرعتی مثل فینال جشنواره! اگرچه برای حل کردن این گروه از ناویاب ها هم ترفندهای پیچیده تری وجود دارد اما معمولا این ناویاب ها را حتما باید با عملیات چندمرحله ای «آزمون و خطا» حل کرد. البته این آزمون و خطا به معنای «بی منطقی» نیست. بلکه با استفاده از منطق باید گزینه های همین مرحله «آزمون و خطا» را تعیین کرد.

      ترفندهای مختلف این معما در کتابی به نام «ناویاب» منتشر شد که البته ناشر این کتاب فقط تعداد معدودی از آن را برای «جشنواره ناویاب جیم خراسان» منتشر کرد و بنده خبری از انتشار مجدد آن ندارم.
      درباره نمونه ای که فرمودید بنده فعلا فرصت تهیه چنین روش تفصیلی حلی را ندارم اما از دیگر مخاطبان جشنواره درخواست می کنم در صورت امکان چنین کاری را برایتان انجام دهند.

      موفق و پیروز باشید؛
      و حرفه ای
      🙂

  5. سلام استاد
    دیروز گوشیم هیچی آنتن نداشت و مسیج برام نیومد
    شانسی آخر شب خودم یادم اومد که امروز شنبه بوده و باید مسیج میومده
    خلاصه اومدم از تو سایت رمزها رو دیدم و حل کردم ولی نمی تونستم مسیج بدم
    جواب مسابقه رو قبل از ۸ ساعت و در آخرین دقایق همین جا نوشتم
    قبوله یا می خواید منو فینال راه ندید 🙁

    • سلام. 🙂
      – حتما در مسابقات آتی(که البته بعد از ۱۴ فروردین شنبه ها کشف رمز خواهدشد) سعی کنین عصر شنبه ها گوشی تون در آنتن باشه و اگر پیامک دریافت نکردین حتما به سایت سر بزنین چون راس ساعت ۵عصر در سایت هم کشف رمز دیده خواهد شد.

      – ما قبلا هم گفتیم که: علاوه بر پیامک زدن از طریق سایت هم بفرستین. نه اینکه فقط از طریق سایت بفرستین!! اینطوری پاسختون به صورت اتوماتیک به سیستم وارد نمیشه. حالا این یک مورد رو بنده درستش می کنم ولی یادتون باشه از طریق پیامک پاسخ بدین و برای پوشش دهی اشکالات مخابراتی از طریق سایت هم پاسخ بفرستین.

      – هنوز که معلوم نیست چه کسانی و چند نفر فینالیست هستن. بنده هم چیزی در این مورد نمی تونم قضاوت کنم چون فینالیست شدن یا نشدن دست خود مخاطبان جشنواره ست. ولی شما ساعت ۱۱:۲۲دقیقه شب پاسختون رو در سایت ثبت کردین و اگر صحیح بوده تمام ۴۰۰ امتیاز رو میگیرین چون تا ساعت ۱ بامداد بدون کسر امتیاز بوده این معما.

      موفق و پیروز باشید؛
      و حرفه ای
      🙂

      • اول سلام و تشکر از استاد عزیز
        اون مورد که گفتم منو فینال راه نمیدین شوخی کردم، اصلا فینال بدون من مزه نداره 🙂
        استاد، اگه پاسختون درست باشه یعنی چی؟ 🙂
        مگه شما پاسخ اشتباه تا حالا از من دیدی؟ 🙂
        کلا خیلی از حرفای منو جدی نگیرید، فقط می خوام جو عوض بشه 🙂
        بازم تشکر و مرسی

  6. سلام آقای رنجبر
    خسته نباشید
    از دیروز خونه نبودم و حالا تازه اومدم حلش کنم اما باور کن دو تا جواب داره 🙂
    هر دو تاشو می نویسم، لطفا اگر امکان داره قبل ۸ فقط بهم بگید که دارم اشتباه می کنم یا نه؟
    تا اگر من دارم اشتباه می کنم ، تا ۸ درستش کنم و مسیجش کنم.
    ……۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰……
    ……۰۰۰۱۰۰۱۰۰۰۰۱۰۰۱……
    🙂

      • سلام. 🙂
        چون بنده ساعت ۲۱:۳۸ تازه این پیام شما رو می بینم احتمالا دیگه نیاز به ایمیل بنده ندارین. ولی کلا اگر کار فوری داشتین ایمیل بزنین به ranjbar2@gmail.com که احتمال زودتر دیدنش زیاده.
        این آدرس ایمیل در بخش «ارتباط با ما» در صفحات وب سایت هم قید شده البته.
        🙂

    • سلام. 🙂
      ناویاب اگر واقعا ناویاب باشه که فقط و فقط یک جواب داره. باید به قوانین بیشتر دقت کنین. و البته به خانه های راهنمای موجود در اقیانوس.
      انتظار ندارین که بنده بهتون بگم کدومیک از این جوابا درسته؟!
      🙂

    • سلام. 🙂
      در صورتی که مخاطبان جشنواره همراه بودن خودشون رو نشون بدن خیلی بیش از این هم میشه هیجان نشون داد.
      ما به عنوان تیم طراحی و برگزارکننده سعی داریم برای برگزاری یک رقابت حرفه ای(هرچند با شرکت کنندگان نه چندان زیاد) هر حرکتی که بتوانیم انجام دهیم.
      در مقابل از شما مخاطبان جشنواره هم انتظار داریم رفتار ما را به نقد بکشید و نظرات و پییشنهاداتتان را دریغ نفرمایید.
      و البته حضوری پررنگ در جریان هر مرحله از مسابقه داشته باشید.
      موفق و پیروز باشید؛
      و حرفه ای
      🙂

  7. سلام آقای رنجبر عزیز
    متاسفانه من در دو مسابقه اخیر پیامک کشف رمز رو دریافت نکردم
    لطفا رمزها رو تا انتها مسابقات همیشه تو سایت هم بذارید
    ممنون

    • سلام. 🙂
      همین الان چک کردم. شما در لیست ارسال ما هستید. اما ظاهرا هر بار به دلایل مختلف مخابراتی پیامک به دستتان نرسیده است.
      به هر حال طبق روال مشخصی که برای این جشنواره تعریف شده است همیشه رمزهای مسابقات راس ساعت در سایت قرار خواهد گرفت. از این بابت مطمئن باشید.
      🙂

  8. سلام شب بخیر جناب رنجبر عزیز
    مسابقه شماره سه که بر گذار شد یک دقیقه ای حل شد و ارسال شد کو تا هفته دیگه
    برای من خیلی جالبه یک هفته یک دقیقه ما چه حالی داریم صبر مکنیم
    انشا الله کسر امتیاز دو هفته گذشته رو بکنم از فینال جا نمونم
    شماره همرام ۰۹۱۵—۷۷۳
    شماره فینال قبلیم ۱۱۸
    موفق باشید وحرفه ای:-)

    • سلام. 🙂
      به زودی فکری برای پر کردن اوقات فراغت اهالی جشنواره در اواسط هفته هم می کنیم.
      بذارین یک کمی جشنواره اوج بگیره برنامه هایی داریم که خالی از لطف نیست.
      انشاالله که نه تنها امتیازات قبلی رو جبران می کنین بلکه در فینال هم خوش می درخشین
      🙂

  9. خسته نباشید آقاى رنجبر
    چرا رمز مسلبقه ساعت١٧:۴۵ ارسال شد تو این مسلبقه هاى اول مشکلى ایجاد نمیکنه اما بعدا در نتیجه مسابقه اثر میگذاره
    با تشکر

    • سلام. 🙂
      بله. درست میگین. البته سایت راس ساعت ۵ رمز رو داشت.
      پوزش بابت تاخیر ارسال پیامک. در مسابقات حساس چنین مشکلاتی وجود نخواهد داشت.
      با تشکر از تذکر شما.
      🙂

  10. سلام
    امتیازات کجاست؟
    چون میخواستم تعداد شرکت کننده های اولین مسابقه رو ببینم

    • سلام. 🙂
      امتیازات متاسفانه هنوز درج نشده. این هفته اولی یک کمی برنامه ریزی به هم خورد.
      از هفته آینده در روز مشخصی امتیازات در صفحه مخصوصش در بخش «مسابقات ششگانه جشنواره» نمایش داده میشه.
      🙂

  11. سلام
    ببخشید فرستادن جواب باید با اعداد فارسی باشد یا انگلیسی یافرقی نمی کند
    منظورتان از هر دو روز (شنبه و یکشنبه )است یا (یکشنبه و دوشنبه)
    متشکرم موفق باشید

    • سلام. 🙂
      اعداد فارسی و انگلیسی فرقی نداره.
      رمز مسابقه شماره ۲ که ۵عصرشنبه فاش شده و گفته شده هر ۲روز ۳۳٪ کسر امتیاز داره یعنی:
      تا ساعت ۵عصر دوشنبه امتیاز کامل با فرستادن جوابش میگیرین. و از اون موقع تا ساعت ۵عصر چهارشنبه ۶۶٪ امتیاز رو با فرستادن پاسخ صحیحش میگیرین. و از اون موقع تا ساعت ۵عصرجمعه ۳۳٪ امتیاز رو با فرستادن پاسخ صحیحش می گیرین.
      🙂

  12. سلا
    خسته نباشید.چرا توی روزنامه خراسان قسمت مسابقه ناویاب نوشته نمونه تمرینی؟؟؟؟ مگه سری جدید مسابقه شرو نشده؟؟؟؟؟؟؟؟
    پس یعنی ما نباید جواب این مسابقه ها رو بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام. 🙂
      سری جدید مسابقات شروع شده اما روزنامه خراسان در اون نقشی غیر از یک «حامی» و «معرفی کننده» نداره. ناویاب های درج شده در روزنامه خراسان هم فقط نمونه تمرینی هستش.
      این مسابقات «روال ثبت نام»ی داره که باید از همین سایت بخونین.
      اگر ثبت نام کنین هنوز از چیز خاصی جا نمی مونین.
      🙂

  13. راستی من توی پرانتز عدد ۲ رو به انگلیسی نوشتم
    وقتی ازسال میشه فارسی میشه ها

  14. سلام استاد رنجبر
    منظورم ۲ سری پیامک فرستادن نبود
    اعداد رمز رو به دو زبان بفرستین اگه میشه
    مثلا : آ = ۲ (۲)
    اذیت نکن محمد مهدی جان
    ما همین ۲۰ تومن هزینه ثبت نام رو هم وام گرفتیم از اداره مون

    • سلام. 🙂
      اون جوری که شما میگین هم پیامکمون دوبخشی میشه. پیامکای دوبخشی احتمال نرسیدن بخش دومش بالاست. تجربه نشون داده دردسر میشه.
      اس ام اسی که می زنیم بفرستین برای یه گوشی دیگه. از اون بخونین.
      🙂

  15. سلام به همه رفقا (ر ق ب ا)
    سلام به محمد مهدی خان
    فعلا که تابم ارسال جواب طولانیه
    ولی توی مراحل پایانی با توجه به محدودیت زمانی سعی کنین اختلاف زیادی توی ارسال رمزها نباشه
    واسه من رمز ساعت ۶ رسید
    راستی گوشی من اعداد فارسی رو نمی خونه
    نمیشه از سری بعد رمز هم فارسی و هم لاتبن ارسال شه؟

    • سلام. 🙂
      بله فعلا که دو روز وقت هست که بدون کسر امتیاز بتونین پاسخ بدین این تاخیرها مشکل ساز نیست. ما هم قصدمون البته دیرکرد نبود. مشکلی پیش اومد که پیامکها دیر رفت. قطعا در مسابقات مهم این مورد جوری تنظیم میشه که باعث ناداوری نشه.
      دوسری پیامک فرستادن که خداییش دردسرسازه برای اپراتور. درباره کلا انگلیسی زدن هم چون ما مخاطب کودک داریم کار صحیحی نیست. پس فقط شما باید گوشی تون رو عوض کنین که انشاالله وقتی قهرمان شدین جبران هزینه ش میشه 😉

  16. با سلام و خسته نباشید به شما و همکارانتون
    یکی از دوستان من میخواد تو این مسابقه شرکت کنه آیا هنوز هم میشه تو این مسابقه ها ثبت نام کرد
    با تشکر

    • سلام. 🙂
      بله شرکت کنن. بلافاصله بعد از ثبت نام پیامکی شون می تونن در مسابقات شرکت کنن. سوالات هم که در سایت هست.
      با این حساب شاید حتی بتونن به مسابقه شماره یک هم برسن و تمام یا ۶۶٪ یا حداقل ۳۳٪ از امتیاز همین هفته رو هم بگیرن.
      🙂

    • سلام 🙂
      بله. می تونین برای اطمینان، رشته عددی تون رو اینجا هم وارد کنین. نظرتون تایید نمیشه ولی اگر بخاطر نرسیدن پیامک امتیاز نگرفتین(که البته احتمالش خیلی خیلی کمه) اینطوری می تونین امتیازتون رو بازیابی کنین.
      🙂

  17. سلام ببخشید فعال کردن پیامکهای تبلیغاتی تلفن همراه حتما باید انجام شود با تشکر

    • سلام. 🙂
      ارتباط ما با شما از طریق پیامکه. جور دیگه ای نمی تونیم بهتون خبر فوری بدیم. علاوه بر اون رمزها هم براتون پیامک میشه(که البته از طریق سایت هم می تونین مراجعه کنین و ببینین ولی پیامک طبیعتا راحت تره)
      ما اصراری بر این موضوع نداریم ولی تجربه نشون میده اگه دریافت پیامکو فعال نکنین از چیزهایی جا میمونین. بازم میل خودتونه 🙂

      • سلام جناب رنجبر

        امشب برای من هم پیامک اومد که نمی تونم پیام های جشنواره رو بگیر و باید پیامک های تبلیغاتی رو فعال کنم که فعال کردم. اما نمی دونم اگه پیامک های تبلیغاتی روی خط من بسته بودن پس چرا روزی ۳-۴ تا پیامک میاد؟ یعنی از این به بعد روزی چندتا میخواد بیاد؟ واقعا حق شهروندی رو ترکوندیم ما 😀

        برای اون موردی هم که گفتین پیامک طبیعتا راحت تره! یعنی ما غیر طبیعی هستیم؟ 😀 من به شدت سایت رو ترجیح میدم! هم مانیتور بزرگتره، هم فونت فارسی بهتره، هم برای ارسال تایپ و اینا راحت تره. کلا همه جوره بهتره 🙂 راستی چجوری میشه از طریق سایت هم فرستاد؟

        خوش باشید و حرفه ای 🙂

        • راستی من همون پویا هستم. (پویا ظفراسداله پور)
          دیگه توی سایت ثبت نام کردم و از این به بعد با اسم مستعار اینترنتیم کامنت میذارم. (توی مسابقات برنامه نویسی و اینا همه من رو با این اسم میشناسن :D)

        • سلام 🙂
          نمی دونم پیامکهای چی براتون می اومده؟! ولی قاعدتا اگه غیرفعال کنین از شماره های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ نباید براتون پیامک بیاد. پیامک ما هم براتون نمی رفت هرچی تلاش کردیم.
          دریافت رمز با پیامک راحت تره. چرا ؟ خب چون ما گفتیم عصر شنبه پیامک می فرستیم. اگه پیامکی رمزو بگیرین هر لحظه ای که فرستادیم دریافت می کنین. وگرنه باید هی بیایین توی سایت سر بزنین که ببینین چه موقعی رمز ارسال شده. البته ما سعی می کنیم راس ساعت خاصی این کارو انجام بدیم.
          از طریق سایت نمیشه در حالت عادی پاسخ فرستاد. پاسخ ها به روش پیامکی به همون شیوه ای که توی دفترچه گفتیم باید ارسال بشه. اما می تونین همون رشته عددی رو از طریق اتاق گفتگوی تخصصی خودتون هم بفرستین. این مطلب منتشر نمیشه ولی اگر احیانا پاسخی با پیامک نرسیده باشه میشه از این طریق پاسخ رو بازیابی کرد.
          🙂

  18. سلام
    فایل نمونه های ترینی رو دانلود کردم وقتی فایل رو باز میکن ۱۲۲ صفحه است ولی همه صفحه ها خالی است

    • سلام. 🙂
      فایل پی دی اف نمونه های تمرینی ناویاب سالمه !
      خیلی ها تا حالا دانلود کردن. شاید در لحظه ای خاص مشکل وجود داشته.
      میشه با سیستم دیگه ای دانلود کنین و خبر بدین؟
      ممنون.
      🙂

  19. سلام مجدد جناب رنجبر

    یه سوال و یه درخواست
    سوال: با توجه به اینکه تا الان توی مسابقه ی حضوری ناویاب شرکت نکردم، می خواستم بدونم برای مسابقه ی حضوری اینکه برای هر ناو محیطش مشخص بشه و یه حاشور مختصر بخوره و خونه های خالی هم ضربدر داشته باشن کافیه؟
    درخواست: با توجه به اینکه ثبت نام تموم شده (یا شاید هم نشده!) لطف کنید و یه لیستی از شرکت کننده ها اعلام بکنید تا حریف هامون رو بشناسیم، یا حداقل یه آماری داده بشه که ببینیم کجای کاریم 🙂

    خیلی ممنون

    • سلام. 🙂
      در مسابقات حضوری ناویاب مهم اینه که بتونین شکل و جای ادوات رو صحیح تعیین کنین. همین که مشخص بشه که این کشتی ای که در اقیانوس قرار داره، یک خانه رو اشغال کرده یا دوخانه یا سه خانه یا چهارخانه کافیه. بنابراین شما می تونین با سرعت تمام و بدون تلف کردن وقت، این شکل ها رو با دایره یا بیضی های توخالی نمایش بدین. با این روش شاید بشه گفت سرعت انتقال معلومات به کاغذ در مسابقات «ناویاب» از مسابقات «سودوکو» هم سریع تر هست.
      بنابراین به فکر هاشور زدن داخل بیضی ها نباشین و خانه های آب رو هم به حال خودشون رها کنین. چون طبیعتا خانه ای که کشتی ندارد آب دارد! کلا زیاد نگران تصحیح شدن برگه ها در فینال نباشید چون نیروهای اجرایی جلسه به اندازه کافی توجیه هستند.
      البته حتما خودتان می دانید که چون در ناویاب، ماهیت و شکل خانه ها کم کم به دست می آید، شما معمولا یک بیضی چهارتایی یا سه تایی را یکباره کشف نمی کنید و به مرور با مشخص شدن نیمدایره های ابتدا و انتهای کشتی ها، به حل معما پی می برید.

      ثبت نام ظاهرا باید تمام شده باشد و ما الآن در مرحله آمادسازی و تکثیر دفترچه ها و پست کردن آنها هستیم. اما کماکان درخواست های بسیاری برای پیوستن به جشنواره داریم و چون تا ۳۰آذرماه(که مسابقه اول برگزار خواهدش) وقت به اندازه کافی هست، از اعضای جدید هم ثبت نام می کنیم. به همین دلیل فهرست شرکت کنندگان در هر ساعت در حال تغییر است. ضمنا انتشار لیست در این برهه برای تیم اجرایی، دشواری هایی دارد و آنچنان هم به درد شما برای شناسایی رقبا نخواهد خورد. چراکه نه معلومات و توانایی های رقبا از الآن مشخص است و نه تضمینی هست که همین رقبا تا پایان کار به همین تعداد باقی بمانند. هنوز راه درازی تا پایان جشنواره هست و به نظرم این بحث های شناسایی رقبا به درد ماه های آخر می خورد. پس فعلا ما را از اجابت این درخواست معاف کنید.
      🙂
      موفق و پیروز باشید؛
      و حرفه ای

  20. سلام به آقای رنجبر. رنجبری که رنج برد و ما را هم رنج میده! من در دور اول جشنواره سودوکو یک از ۵۰۰ نفر فینالیست بودم که افتخار آشنایی با شما را در سالن داشتم. گرچه ما جزء برنده ها نبودیم ولی حداقل با بروبچه های سودوکو اشنا شدم و همین دور همی خیلی خوب بود و خوش گذشت. یادش بخیر. اما اینکه ما را رنج میدی، فکر میکردم که ما اولین نفرهایی باشیم که ما را در جریان مسابقات قرار بدهید ولی حتی هنوز آخرین نفرها هم نیستیم چون شما به ما اطلاع ندادید، ایمیل نزدید. من هفته گذشته در مشهد بودم که بطور اتفاقی در لابی هتل دیدم یک نفر سودوکو حل میکنه و من هم سر صحبت را باز کردم و کمکش هم کردم و اون شخص هم وقتی علاقه منو دید گفت چرا در مسابقات شرکت نمیکنی؟ گفتم کدوم مسابقه؟ دیدم که داره از شما میگه و داد سخن میده که مسابقات شما قراره شروع بشه و اینطور است و آنطور. و آدرس سایت شما را به من داد و من بهش نگفتم که شما را میشناسم و تشکر کردم تا اینکه الان فرصتی دست داد تا این سایت را ببینم و دیدم و هم خوشحال شدم که بالاخره خودتان شخصاٌ حرکتی کردید و هم دلخور که چرا ما را در جریان نذاشتید؟ یعنی بنده اگر این دوست مشهدی را نمیدم محال بود که متوجه مسابقات شما بشم. حالا هم با اینکه میدونم، در مسابقات شما شرکت نمیکنم تا بدونید که باید به ما خبر میدادید، یا ایمیل میزدید. نکنه ایمیلها را هم delete کردید؟ اگر delete کردید که از گناه مبری هستید و من شرکت میکنم ولی اگر نکردید تا ایمیل ندید شرکت نمیکنم. نه تنها به من بلکه باید به همه بروبچ بخصوص دور اول ایمیل بزنید تا هر کسی که مایل بود شرکت کنه و دیگه جای گله ای هم برای کسی باقی نماند. شاید هم محدودیت دارید اگر اینطوره بازم حق با شماست و صلاح نیست که به همه خبر بدید. یادتان باشه که ایمیل شما به بروبچ دور اول حکم یک دعوتنامه را دارد که بسیار بسیار ارزشمند است. موفق باشید.

    • سلام دوست عزیز. 🙂 از اینکه مجددا بعد از اتمام «مراسم فینال اولین جشنواره سودوکوی همشهری» دارم با شما گفتگو می کنم خوشحالم.
      برام جالبه که بسیاری از سودوکوبازهای قدیمی(مثل شما) هنوز اون شور و اشتیاق رو دارن و ارزش مسابقه ی خوب رو درک می کنن.
      چند نکته مهم برای روشن شدن ذهن شما:

      ۱) مهلت ثبت نام این جشنواره تا ۱۰آذر(یعنی یک هفته دیگه) ادامه داره. این یعنی هنوز هیچ رقابتی شروع نشده و هیچکس از هیچ چیز جا نمونده.

      ۲) دلیلی که تا امروز نتونستم ایمیل دعوتنامه رو برای مخاطبان قدیمی جشنواره های مختلف ارسال کنم، بروز یک اشکال فنی بوده. جمع آوری آدرس ایمیل های مخاطبان قبلی یک کمی به مشکل خورد ولی این اشکال داره برطرف میشه و از امروز به مرور ایمیل ها ارسال میشه. نگران نباشین چون بنده خودم اجازه نمیدم کسی از این جشنواره جا بمونه. مگر اینکه خودش دلش بخواد جا بمونه 😉

      ۳) حالا چرا توی اتاق گفتگوی «ناویاب بزرگسال» نظر گذاشتین؟! حداقل توی «سودوکوی بزرگسال» یا توی «اتاق گفتگوی عمومی» باید مطرح می کردین نظرتون رو.

      موفق و پیروز باشید؛
      و حرفه ای

  21. سلام . من ۱۸ آبان ساعت ۲۱:۰۵ ثبت نام کردم با شماره ۰۹۱۵….۳۳۹
    میشه چک بفرمایید؟

    • سلام.
      چون هنوز ثبت نام ادامه داره و باید تمام دفترچه ها باهم ارسال بشه، زمان ارسال دفترچه ها تمدید شد.
      ثبت نام اولیه تا ۱۰آذر ادامه داره و از ۱۵ آذر تمام دفترچه ها به دست مخاطبان میرسه.
      🙂

  22. سلام جناب رنجبر من مدت زیادی نیست که با جدول ناویاب آشنا شدم.
    ولی از آنجائی که علاقه ام برنامه نویسی است سعی کردم برنامه ای برای حل این جداول پیدا کنم
    با کمی تلاش و صرف وقت تونستم این برنامه رو بنویسم.
    نمی دونم کسی قبلا هم تونسته برنامه ای برای حل این جداول بنویسه یا نه؟

    • من هم به برنامه نویسی علاقمندم 🙂
      والا فکر می کنم که احتمالا قبلا نوشته شده برنامه ای برای حل این مسائل و همونطور که شما گفتین با صرف وقت میشه نوشت ولی خب قطعا نوشتن برنامه برای سودوکو راحت تره و برنامه های آماده برای حل سودوکو بیشتر از ناویاب هستش.

  23. سلام
    ینی ۲۰۰۰۰۰ ریال باید بدیم محمد مهدی خان ؟
    روی جفت چشام
    فقط به خاطر اینکه بیایم تهرون و ببینیمت از نزدیک
    موفق باشی مرد روزهای سخت …

  24. سلام از کجا باید مطمئن شد ثبت نام ما ثبت شده چون پیامی که دلالت بر این باشد که پیام ثبت نام ما بدستتان رسیده دریافت نکرده ایم

    • سلام.دو نفر به نام صابریان از همدان ثبت نام کردن که ظاهرا با همدیگه نسبت خانوادگی دارن. البته که مشکلی در این رابطه پیش نمی آد و نمی تونه پیش بیاد. هم پرینت حساب واریزی مشخصه و هم پیامکهای دریافتی به شیوه ای که گفتیم باعث میشه دقیقا ثبت نام صحیح و کامل انجام بشه.
      🙂
      بزودی درباره دریافت دفترچه، تمام ثبت نامی هامون رو راهنمایی می کنیم.

  25. سلاااااااااااام
    تا کی وقت داریم ثبت نام کنیم؟؟
    من دارم میرم تهران! پستچی بیاد نیستم! چیکار کنم؟

    • سلام. ثبت نامتون رو انجام بدین. پستچی به این زودی ها نمی آد. چون هنوز داره ثبت نام انجام میشه مجبوریم تمام دفترچه ها رو باهم بفرستیم.
      نگران نباشین. ضمنا دفترچه ها با پست پیشتاز براتون ارسال میشه و کدرهگیری داره که شما می تونین هر وقتی بفهمین دفترچه تون کجاست.
      🙂

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

Post comment

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.