در این اتاق می توانید درباره «خفن استریپ» با دیگر مخاطبان وب سایت حرف بزنید یا سوالاتتان را از طراح مسابقه بپرسید.
نام و نظرتان را در مستطیل های سفید انتهای این صفحه وارد کنید.
logo-khafan-web-new
اگر دوست داشتید می توانید آدرس ایمیل و آدرس وبلاگتان را هم در بخش های مربوطه وارد کنید. آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل دیدن نیست اما اگر آدرس وبلاگتان را وارد کنید دیگران می توانند با یک کلیک به وبلاگ شما سر بزنند.
نوشته های شما پس از تایید شدن توسط مدیر سایت، برای دیگران به نمایش درخواهند آمد.
پس لطفا صبور باشید.

۱۳۹ دیدگاه

  1. سلام. نوشدارو پس از مرگ سهراب!
    خوش به حالتون که کامپیوتر و مونیتور خوبی دارید که همه چی را خیلی شفاف می بینید.
    زحمت بکشید هر روزی که مسابقه هست شما در اینجا متنهای شکلهای خفن استریپ را و همینطور علائم زیرش را بگذارید تا بتونیم واضح بخوانیم. چون باور کنید که علائم مشابه هم اشتباه خوانده میشوند چون مونیتور و کمپیوتر من خیلی قدیمیه و در روزنامه علامت + را تقسیم میخونم و تقسیم را بعلاوه میخوانم و یا منفی را با مساوی اشتباه میگیرم و …. و همین ایجاد غلط و غولوط به قول دوست جدیدمون خانم مهدیه صفایی میکنه. اینطوری ما فقیر فغرا! هم میتونیم تواین مسابقه شرکت کنیم. درست شما درد نکنه.

    • سلام. 🙂
      بله پوزش می خوام که دیر دیدم نظرتون رو.

      ولی من الآن به یه چیز دیگه شک کردم. نکنه شما برای بار «دوم» روی صفحه ی ۲۰ کلیک نمی کنین تا نسخه ی پی دی اف بزرگ رو ببینین و نکنه سعی می کنین از توی همون تصویر ریز، رمزها و نوشته های تصویر رو حدس بزنین؟!

      یه سوال بپرسم معلوم میشه:
      شما متن های دیگه ی صفحه ۲۰ رو می تونین بخونین؟! چون اگر نسخه ی پی دی اف صفحه ۲۰ رو دانلود کرده باشین باید بقیه ی متن ها کاملا واضح باشه براتون.

      🙂

  2. سلام آقای رنجبر!
    چطوری اوستا؟!
    امروز سر کار اتفاقی روزنامه رو دیدم،اسم خفن استریپ منو پرت کرد به دوران خوش نوجوونی ام و خاطره های خوبم با ضمیمه نسل سوم جام جم…
    یادش بخیر!عجب دورانی بود!اون موقع ها دسترسی به اینترنت نداشتم و دلخوشیم این بود که نامه بفرستم، با اون صندوق پستی داغونمون (یادتونه می گفتم صندوق پستمون خرابه؟ 🙂 ) که هر نامه ای اگر گم نمی شد و می رسید حداقل یک ماه بعدش بود! منم دیگه این اواخر چندتا نامه شکل هم می نوشتم می فرستادم که حداقل یکیش به دستتون برسه…راستشو بگین چقدر بهم می خندیدین؟؟؟ :)))
    یادتونه دعوامون می کردین ؟ داد می زدین که :”وقتی داری روزنامه رو می خونی سرتو بنداز پایین!خجالت بکش!” یادتونه نامه هامونو می فرستادین تو پیاده رو ؟ ما هم کم نمی آوردم البته،:) هرچی سوالا سخت تر می شد ما باز به جوابش می رسیدیم 🙂 بماند که به خاطر همون مشکل پست هیچ وقت تو هیچ مسابقه ای به موقع به دستتون نرسید…:/
    من هنوز روزنامه های اون زمان رو دارم و گاهی باهاشون خاطره بازی می کنم.به خصوص اونایی که نامه ام رو توش جواب دادین.یه بار کل نامه ام رو چاپ کردین ! خدایا چه ذوقی می کردم! هعی نوجوونی!!!
    این ستون جدیدتون از کی تو سلام زندگی چاپ میشه؟خبر میدادین یه گاوی گوسپندی چیزی قربونی می کردیم؟! چه روزهایی چاپ میشه ؟ می خوام جایزه هاتونو درو کنم 🙂 الکی که نیست ما از اون شاگردقدیمیاتونیم اوستا! 🙂 چوبتو خوردیم ! نامه هامون رفته تو پیاده رو.خلاصه سختی کشیده ایم مث این مخاطبای جدیدتون نازپرورده ی اینترنت و مسیج نیستیم! 🙂 (به کسی بر نخوره شوخی بود)
    حالا اگر تونستید بگید من کی ام ؟ 🙂 نشناختین؟صدام آشنا نیست؟قیافه ام؟چیز منظورم ادبیاته…کامنت رو که نمی تونین پرت کنین تو پیاده رو ، الان سر میذارین به بیابون :))))
    امضا
    اینجا نمی تونم امضای قدیمی ام رو براتون بیام…یک نوار قلب پر تنش و تصور کنین که به یک خط صاف ختم میشه ؛) 🙂
    ارادتمند
    یک فروند نسل سومی خفنیست دو آتشه _ از مشهد

    • سلام. 🙂
      مخلص شما و همه دوستای قدیمی ۱۳سال پیش.

      نمی تونم بگم از پیدا کردن مخاطبای قدیمی مثل شما چقدر خوشحال میشم. همین قدر بدونین که با اینکه اسماتون یادم نمی آد، از شدت علاقه، بعد از ۱۳ سال، بین اون هفته ای یه گونی نامه ای که برامون می اومد، یادمه که یکی بود که توی نامه هاش کنار پاسخاش می نوشت: «صندوق پستی مون خرابه!» و من توی متن های روزنامه باهاش شوخی می کردم و می گفتم «مگه صندوق پستی هم خراب میشه!!»
      و همین قدر بگم که هنوزم که هنوزه، سی چهل تا از اون نامه ها رو نگه داشتم و هر یکی دوسالی چند ساعت وقت می ذارم و همه شونو از اول دوباره می خونم! چه متن های باحالی. چه شوخیای جالبی که با اینکه «حاشیه» بود ولی خودش شده بود یه «اصل» برای شوخی های جدید.
      یادش بخیر.

      خفن استریپ از اواسط سال ۹۳ توی روزنامه خراسان توی همین صفحه چاپ شده دوست عزیز قدیمی.
      ولی منظم چاپ نشده و تغییراتی هم داشته تا به این شکل رسیده. ولی اگه خدا بخواد قراره با این شکل مدتی پیش بریم.
      موعد انتشارش فعلا نظم خاصی نداره و هفته ای دوبار یا شایدم سه بار منتشر بشه. آرشیوش از طریق سایت روزنامه خراسان قابل پیگیریه. کلمه ی «خفن» رو سرچ هم بکنین توی سایت روزنامه خراسان بهتون نشون میده که چه روزایی چاپ داشتیم.

      من اسم شما رو نمی دونم اما رسم شما رو می دونم.
      رسمتون «باحال بودن» بود و هست و خواهد بود.

      🙂

      • مخلص شومایم اوستا!خجالت میدین.
        وای واقعا یادتونه؟خب همینم خیلیه برام!..مرسی.
        به خدا خراب بود بابا! :/ من هنوز بهش مشکوکم!باور کنین هنوز فکر می کنم یه قرض و کینه ای با من داشت،نامه هامو می خورد! :'( صندوق کچل نامرد! زرد بی مسئولیت مستطیلی! :/
        واقعا هم چه شوخی هایی بود! با اون دنیا زندگی می کردم…قلم قوی شما خیلی روی من تاثیر گذاشت.به خصوص که به شوخی و طنز علاقمند بودم، من با کلام شما (در کنار همه اون معماها و گل سر سبدشون جدول خفن و بعد خفن استریپ) با یک طنز شیرین و جذاب آشنا شدم و بدون اغراق خیلی چیزا یاد گرفتم .
        عجب دورانی بود…خیلی خوشحالم که می تونیم دوباره اون شور و حال رو تجربه اش کنیم کنار شما.حتما دنبال می کنم و آرشیوش رو هم دانلود می کنم.ایشالا که حضورتون مستدام باشه
        فقط یک سوال،شما نشریه تخصصی هم دارین؟مثل کتاب جدول؟یک نشریه ای که توش این سرگرمی ها جمع آوری بشه؟
        بی نهایت خوشحال شدم استاد.چوب کاری می فرمایین باحالی از خودتونه. 🙂 شاگرد مکتب شوماییم اوستا 🙂
        یک فروند نسل سومی (همچنان!) خفنیست دو آتشه
        از مشهد

        • قلم من که قوی نیست. از همین قلم عادی هاست. الآن هم که دیگه با کیبورد کار می کنم دیگه زیاد قلم ندارم 🙂

          نشریه تخصصی ندارم چون اصلا کارم فقط در عرصه نشریات نیست. «سرگرمی» رو کمی فراتر از نشریات دنبال می کنم. توی صفحه ی «ارتباط با ما»ی همین وب سایت رزومه ای هست که اگر علاقه داشته باشین می تونین با فعالیت هایی که این سالها انجام دادم آشنا بشین.
          🙂

          • اختیار دارین استاد!
            شما از همون وقتا هم ما رو می پیچوندین که قلمتونو به ما ندین! 🙂
            ماشالا چقدر فعالیت داشتین و دارین! خدا قوت
            این ناویاب و کیدوکو چی هست!؟:/ استاد سفات ما قد نمیده به این چیزا!:/ روشهای جدید پیچوندن مغز اختراع کردین؟! 🙂
            بعد از تصحیح شما دیدم کامنتو ولی نمی دونم چرا نمیشه به اون پاسخ داد.سوتی منو داشته باشین که تو کامنت قبلیم غرض رو قرض نوشته بودم :/ (شکلک خاک بر سر ریزنده!) فکر نکنین بی سوادم ها! :/ به هر حال آخر شبه و خستگی. ببخشید خیلی ذوق داشتم وقتتون رو زیاد گرفتم.

          • ناویاب و کیدوکو از معروف ترین سرگرمی های جهانه که در ایران چندین دوره مسابقاتش رو برگزار کردیم به حول و قوه الهی.
            الحمدلله این دوتا سرگرمی به شدت مخاطبای حرفه ای در کشورمون داره
            و متاسفانه یا خوشبختانه اصلا سرگرمی های شوخی برداری نیست.

            🙂

          • واویلا اوستا مسابقه ی هشتتون چه کرده با ذهن جوونای مردم! خدایی همین خفن استریپ هم اونقدرا شوخی بردار نیست دیگه ! :/ عه عه ببین شوخی شوخی بچه های مردم از دست رفتنا…
            نه بابا ما کی باشیم با گنده تر از خودمون شوخی کنیم 😐 اوچیکشونم هستیم :/
            🙂

          • سلام. 🙂
            سعی کردیم «خفن استریپ» فعلی روزنامه خراسان نه تنها چیزی از خفن استریپ های ۱۳سال پیش روزنامه جام جم کم نداشته باشه،
            بلکه بشه گفت یه جورایی این سه فریم تصویر در هر مسابقه، چکیده ای از تمام «جذابیت» و «دشواری دلچسب» همون سالها رو در خودش جمع کرده باشه.
            🙂

  3. سلام. به سایت روزنامه امروز رجوع کردم و مسابقه رادیدم. راستش متن تصویر اولی را نتونستم بعضی از کلماتش را بخوانم. امکانش هست که متن تصویر اول را برامون اینجا بذارید؟

    • سلام 🙂
      امکانش که هست ولی دو تا نکته:

      ۱) من خودم از وب سایت، روزنامه رو دانلود می کنم. واضح بود به نظرم. داره میگه: «بالاخره تونستم اون سم خطرناکی که می خواستم تولید کنم!»

      ۲) الآن که من این پیامتون رو جواب میدم ساعت ۱۱:۳۱ شب شده و این کمک من به دردتون نخورد متاسفانه. عذرخواهی می کنم از این بابت.

      🙂

  4. سلام درمورد پلکان ی توضیح میدین ، من که فوتبالی نیستم نفهمیدم، اسماسون پل و کان هست؟ ممنون از خفن استریپ ، عالیه

  5. سلام. نشد بالاخره واسه یک بار هم شده بتونم هر سه جواب را بدست بیارم و ارسال کنم حتی ۱ بار.
    من که دیگه از مسابقه منصرف شدم. چون واقعاٌ خیلی سخت هستند. اما چرا روزناه خراسان روز بعد از مسابقه جوابها را در قسمت ماو شما اعلام نمیکنه یعنی هر وقت که بخواد جوابا رو میذاره. شما خودت زحمت بکش و روز بعد از هر مسابقه ای جوابها را بذار. دیگه اینکه چون این مسابقه عمومیه به نظر شما بهتر نیست یک کمی راحت تر بذارید. یا میتوانید بصورت ساده و متوسط و سخت مسابقه را اجرا کنید.

    • سلام. 🙂
      خیلی زوده برای منصرف شدن دوست عزیز.
      قبول دارم که این مسابقه هشتم سخت بوده اما قبول کنین تمرین شما می تونه ذهنتون رو در مسابقات بعدی بازتر کنه.

      درباره منتشر نکردن جواب در شماره ی بعدی کاملا حق با شماست.
      باید مذاکره کنیم ببینیم میشه جوابها رو ما خودمون در شماره ی بعدی خفن استریپ بذاریم که اینجوری نشه یا نه!
      آخه اونم اشکالش اینه که معلوم نیست چند روز باید منتظر بمونین تا به پاسخ صحیح برسین.
      ولی مطرح می کنم.
      🙂

  6. از صبح فکرم دنبال جواب مسابقه . ۵۰ هزار هرچند در این زمونه کمه ولی برای خیلیا ارزش زیادی داره . البته از خفن استریپ خیلی منونیم که این فرصت رو در اختیار ما گذاشتن . لطفا اگر امکانش هست راهنمایی کنید.

  7. خدا خیرتان دهد. سرگرمیهای جالبی طراحی میکنی. کمی از روزمرگی ما را درآوردید. مسابقه خفن استریپ فقط در همین سه بار است و اگر یک نفر برنده شود در مرحله بعدی هم میتواند برنده شود؟ و در کل چند نفر برنده برای هر مرحله انتخاب میکنید؟ در این دو مرحله که دو نفر و هر کدام در یک مرحله برنده شدند، آیا فقط یک نفر را قرعه کشی میکنید و برنده اعلام میکنید یا اگر هر چند نفر پاسخ هر سه بار را درست فرستاده باشند را به عنوان برندگان انتخاب می کنید؟ و در نهایت آیا این هم مثل بازی واژه فینال دارد؟ خلاصه بفرمایید که این بازی چه مدت است و کی اتمام آن است و کلاٌ رول مسابقه تا آخر چگونه خواهد بود؟
    پایدار باشید.

    • سلام. 🙂
      ممنونم از ابراز لطف شما مخاطب عزیز.

      همانطور که در روزنامه هم اعلام شده است:
      برای مسابقات خفن استریپ، بین کسانی که پاسخ صحیح مسابقات ۱ و ۲ و ۳ را دادند قرعه کشی کردیم و به یک نفر جایزه ۵۰هزارتومانی دادیم.
      مسابقات ۴ و ۵ و ۶ هم به همین روال اجرا شد و برنده آنها مشخص شد.
      مسابقات ۷ و ۸ و ۹ هم همین طور است و این روال تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
      🙂

  8. سلام روز به خیر
    آیا این امکان وجود ندارد که مسابقه خفن استریپ را در این سایت هم بگذارید که مجبور نباشیم در روزنامه خراسان کلی دنبالش بگردیم من که موفق نشدم حتی یک بار تصاویرش را ببینم فقط اون تصویری که برای نمونه در این سایت بود را دیدم و از این مسابقه خوشم اومد .
    با تشکر

    • سلام. 🙂
      امتیاز سرگرمی خفن استریپ متعلق به روزنامه خراسان است و در این وب سایت مجاز به مطرح کردن آنها نیستیم.

      اما دسترسی به مطالب روزنامه خراسان از طریق وب سایت بسیار آسان است و من خودم هر روز از همین طریق روزنامه را می بینم.
      کافیست در نوار سیاهرنگ پایین وب سایت روزنامه خراسان روی گزینه ی «نسخه PDF» کلیک کنید تا پیش نمایش صفحات روزنامه، در قسمت بالای همین نوار سیاهرنگ برایتان نمایش داده شود.
      با کلیک کردن روی مثلث کوچک سمت چپ، می توانید پیش نمایش صفحات را ورق بزنید تا به پیش نمایش صفحه ی بیستم(آخر) برسید. روی این پیش نمایش کلیک کنید تا صفحه ی بیستم در ایعاد بزرگتری نمایش داده شود. مجددا روی همین صفحه ی بزرگتر کلیک کنید تا نسخه ی PDF این صفحه قابل نمایش یا ذخیره کردن روی رایانه شود.
      به این عکس ها هم که برای توجیه شدن بهتر لازم است، توجه کنید:


  9. با سلام و عرض خسته نباشید
    بعضی تصاویر تداعی کلماتی متفاوتی را میکنند.
    مانند مسابقه شماره ۶-تصویر اول از سمت راست , که هم تداعی (جالیز) را مینمود و هم تداعی( پالیز)

    • سلام. 🙂

      قبل از هر چیز: ممنونم از اشکالی که به ذهنتون رسید و در این اتاق گفتگو مطرحش کردین.

      اما دو نکته در پاسخ شما:
      ۱) جالیز بسیار کلمه ی متداول تر و معنادارتری نسبت به پالیز است. ما هم در این سرگرمی قصدمان این است که کلمات معنادار و متداول را به عنوان پاسخ طرح کنیم.
      ۲) کلمه ی سوم «سرپیچی» است که معادل رمزی حرف «پ» در آن وجود دارد. اگر کلمه ی اول «پالیز» بود باید کلمه ی اول هم با همین علامت رمزی شروع می شد.

      موفق باشید

      🙂

  10. آخه شما دیگه چرا؟ آخه سر رو اونطوری میپیچونند! این تصویر بیشتر به یک قتل شبیه بود. آره خوب با سرپیچوندن هم میشه قتلی را هم انجام داد! قاه قاه.
    این آدمکها را هم برای ما بذارید تا بتونیم با توجه به احساساتمان برای مطالب بگذاریم.

    • سلام. 🙂
      فکر می کنم برای تصویر «سرپیچی» یه خطوطی به نشانه چرخش گذاتشه بود طراح. ولی گردن اون شخص می تونست واضح تر شبیه به شکلات های پیچدار بشه و طول گردن هم کمی بیشتر باشه تا واضح دیده بشه.

      برای درج شکلک ها منم آیکونی ندارم.
      مثلا از ترکیب علامت های : و – و ) که کنارهم گذاشته بشن علامت لبخند تشکیل میشه.
      این وب سایت امکاناتش کمه متاسفانه.
      🙂

  11. متن بنده را کامل نخواندید. من غرض ورزی با شما دوست عزیز ندارم. برعکس این آقا نقاش است که با ایده های شما نقاشی را خوب نکشیده. من مخالفتی با سخت بودن مسابقه ندارم و به قول شما جذابتر هم هست. گفته من این بود که تطابق بین تصاویر و ایده های شما باید باشد که این تطابق آنطور که باید و شاید وجود نداشت. و شکی نیست که در این مسابقه هم تقلب وجود دارد. ولی من با تلاش خودم به پاسخهای چندگانه در مورد این سری رسیدم. و این قطعاٌ ارزشمند تر از پاسخهایی است که بدون زحمت بدست می آورند و پاسخ را ارسال میکنند. خدا رحم کرده که جایزه شما آنقدر نیست که بشود در موردش صحبت کرد. نه دوست من این بازی فقط ایجاد علاقه مندی در ما کرده است. همین.

    • سلام. 🙂
      یه نکته بگم؟!
      درسته که بنده «طراح سوژه ها» هستم ولی بعد از تصویرگری شدن، سوژه ها برای بنده ارسال می شه و اگر تغییری بخوام مجددا به تصویرگر منتقل می کنم یا خودم اصلاح می کنم. بنابراین اونچه در روزنامه چاپ شده دقیقا چیزی بوده که بنده تایید کردم. لذا تصویرگر بنده ی خدا مقصر نیست!
      اما من معتقدم تقصیری اتفاق نیفتاده اصلا! کمی پیچیدگی در این نوع تصویرگری به نظرم بد نشده و به این دلیل درخواست تغییرش را ندادم.
      از پیگیری شما دوست عزیز هم کاملا خوشحالم و از مصاحبت با شما لذت می برم. برایتان آرزوی موفقیت می کنم.
      🙂

  12. سلام. در سری ۶ خفن استریپ شماره مسابقه شماره ۳ گنگ بود. یعنی اگر در تصویر ۱ لغزنده بودن زمین مطرح بود نقاش محترم باید علامت فلش را رو به زمین می کشید نه رو به کفش. آیا هدفتان گمراه کردن ملت بود که نتوانند به پاسخ برسند؟ در تصویر ۲ چند جواب میشد که برایش در بیاید و با توجه به این جوابها میشد جوابی برای تصویر ۱ و یا تصویر ۳ بدست آورد ولی فقط در مورد ۲ تصویر پاسخ درمیآمد و یا تصویر ۳ پاسخی در میآمد وبا توجه به آن برای یکی از تصاویر دیگر پاسخی در میآمد و باز یک تصویر بلاتکلیف میماند. در مورد تصویر سوم هم هیچ علامت فلشی نگذاشته شده بود و نقاش شما نمیتوانست برای کلمه سرپیچی تصویری را انتخاب میکرد بیشتر به این کلمه بخورد؟ خلاصه این سری قابل قبول نبود. ضمن اینکه جایزه هر چه که باشد چه کم و چه زیاد ارزش این را ندارد که قسمت ۳ این مسابقه و یا حتی یکی از این قسمتها اینقدر گمراه کننده طراحی بشود. نقاشیها و یا طرحها میتواند بسیار بسیار سخت طراحی شود و یا کشیده شوند ولی ۱۰۰ درصد با کلمات همخوانی داشته باشد.

    • سلام. 🙂
      دوست عزیز! به هیچ وجه قصد ما این نبوده که مسابقه ششم را سخت تر مطرح کنیم که کسی جایزه نگیرد! چراکه به هر حال جایزه را باید به قید قرعه به یکی از برندگان تقدیم کنیم و برای ما فرقی نمی کند که کدامیک از شما عزیزان این جایزه را خواهید برد. این جایزه نه از حقوق دریافتی بنده و نه از حقوق دریافتی دیگر کارکنان و مسوولین روزنامه چیزی کم نخواهد کرد. پس لطفا کمی با ما مهربان تر باشید 🙂

      اما اگر منظورتان سخت بودن تصاویر است، تا حدودی حق دارید. اما این سخت بودن تصاویر می تواند جزو جذابیت های حل این معما باشد و اینطور شما را ناراحت نکند. 🙂 در عین حال باید بدانید که تعداد زیادی از مخاطبان توانسته اند پاسخ های صحیح را با همین تصاویری که شما دیدید برایمان ارسال کنند. می توانید فهرست کل پیامکهای دریافتی را در همین وب سایت ببینید.

      امیدوارم در آینده در کشف پاسخ موفقیت های بیشتری داشته باشید.
      و صد البته که مخاطبان ما صرفا برای جایزه به این این سرگرمی علاقمند نشده اند 😉

  13. با سلام و خسته نباشید
    میشه لطفا بفرمایید چطور میتوانیم جوابهای خفن استریپ پیدا کنیم،
    من هرجای سایت شما میرم نمیتوانم جوابهای مسابقه های شما را پیدا کنم
    و همچنین چطوری به خفن استریپهای گذسته دسترسی داشته باشیم.
    اگر پاسخ دهید ممنونتان میشوم.
    با تشکر از شما.

    • سلام. 🙂
      جواب های صحیح مسابقات خفن استریپ در ستون «ما و شما»ی روزنامه خراسان منتشر می شود البته یک روز بعد! مثلا امروز که سرگرمی خفن استریپ در این روزنامه منتشر شده، فردا می توانید در ستون «ما و شما» که در همان صفحه است پاسخ معمای خفن استریپ امروز را ببینید. اگر به روزنامه دسترسی ندارید از طریق وب سایت روزنامه خراسان، صفحه ی آخر را ببینید که اسمش «همشهری سلام» است.

      برای دسترسی به خفن استریپ های گذشته هم باید به وب سایت روزنامه خراسان مراجعه کنید. در وب سایت روزنامه خراسان بخش «آرشیوPDF» و «آرشیو متن» وجود دارد که می توانید با انتخاب تاریخ مورد نظرتان به خفن استریپ ها دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید از طریق گزینه ی «جستجو» در وب سایت روزنامه خراسان، عبارت «خفن استریپ» را جستجو کنید تا تمام سوابق خفن استریپ و پاسخ هایش در این وب سایت برایتان پیدا شود.
      🙂

  14. مرسی از شما. در صورت امکان برای توضیح بیشتر این مسابقه شما هم میتوانید در همین سایت ضمن اعلام روزهای مسابقه که در روزنامه خراسان هنوز مشخص نشده که چه روزهایی مسابقه برگزار میشه ( یا با خرید این روزنامه بطور روزانه و یا با دیدن وب سایت آن بطور روزانه باید متوجه روز مسابقه شد)، همزمان با اعلام تاریخ آن در اینجا، اگر متنی هم در آن بود، در همین جا بنویسید تا مکمل آن شود.

    • سلام. 🙂
      متاسفانه روزهای درج شدن خفن استریپ مشخص نیست و به آیتم های دیگه ای که در صفحه قرار داره بستگی داره. همون روز قبلیش مشخص میشه معمولا و بنده هم حتی مطلع نمیشم.
      تنها راهش مراجعه روزانه به وب سایت یا خرید روزنامه ست ظاهرا.

      🙂

  15. سلام به شما و همه علاقه مندان به این بازی جذاب.
    یکی از دوستان در مورد این مسابقه به من اطلاع رسانی کرد و سایت شما را به من معرفی کرد و گفت که مسابقه ای جذابتر از سودوکو به نام “خفن استریپ” در سایت شما معرفی شده و بد نیست که با آن آشنا بشی. و با شنیدن نام شما که طراح این مسابقه هستید، خوشحال شدم و به این دوست گفتم که ایشان را میشناسم و ضمن تشکر از این دوست به سایت شما رجوع کردم و همینطور به وب سایت روزنامه خراسان و خودم هم باورم نمیشد که مسابقه امروز را خیلی سریع و اگر اغراق نباشه در کمتر از ۱ دقیقه پاسخ را یافتم.
    به شما بابت طراحی این مسابقه جالب و جذاب تبریک می گویم و مرا به فکر انداختید کمی هم در این مورد طراحی کنم! (البته اگر بتوانم!)
    اما با اجازه شما چند نکته متوجه شدم که بد نیست بدانید و اگر امکان پذیر باشه اصلاحاتی انجام شود. در وب سایت با دیدن تصاویر گرافیکی متوجه متن نوشته شده در عکس نشدم، حتی درصد بزگنمایی آن را افزایش دادم و دیدم بدتر شد و وضوح متنها بعد از بزرگنمایی به مراتب کمرنگ تر میشود و خوانا نیست و من با دیدن خود تصاویر جوابها را یافتم، اما احتمال داره که متنها برای بسیاری برای یافتن جواب کمک خوبی باشه. ضمناٌ بد نیست که تصویر بزرگتر چاپ شود. مطلب بعدی در توضیح این مسابقه در روزنامه اشاره به توضیحات مفصل در مورد این مسابقه در وب سایت کرده که من کمی جستجو کردم این توضیحات را نیافتم. اگر ممکنه بفرمایید که در کدام صفحه و با چه آیتمی در روزنامه میتوان توضیحات را دید. مایلم که اطلاعات کامل این سرگرمی را داشته باشم.

    با آرزوی بهترینها برای شما
    موفق باشید.

    • سلام. 🙂
      ممنونم از اظهار ارادت شما.
      تبریک بابت ذهن خلاقتون که با وجود محدودیت های تصویر وب سایت، بازم تونستین سریع پاسخ بدین.

      متن هایی که داخل عکس می بینید، تایپ شده نیستند و در اولویت یک مرحله قبل از صفحه آرایی، با دستخط تصویرگر نوشته می شوند. پی دی اف تهیه شده از صفحات روزنامه هم بدلیل اینکه حجم دانلود خیلی سنگین نشود، با عکس های کیفیت متوسط در وب سایت قرار می گیرد. لذا این متن های دست نوشته ی داخل تصویر با بزرگنمایی کردن، واضح تر نمی شوند اما رمزنوشته ها و بقیه متن ها با بزرگنمایی واضح می شوند.
      متاسفانه بابت رفع این نقص نمی توانیم کاری انجام دهیم. تصویرها خیلی زودتر آماده می شوند که متن داخلی آنها هم قبلا سفارش داده شده است. حجم اختصاص یافته به سرگرمی خفن استریپ هم مشخص است و بنابراین تصاویر را هم نمی توان بزرگتر چاپ کرد. وب سایت روزنامه هم برای کیفیت پی دی اف ها روال خودش را دارد. البته در نسخه ی چاپی روزنامه مشکلی برای خواندن متون نیست و روزنامه خراسان در سراسر ایران قابل تهیه است.

      توضیحات روال رمزگذاری به شکل مفصل و مصور در صفحه ی «آشنایی با خفن استریپ و قانونش» نوشته شده است. برای دسترسی به این صفحه از نوار سیاهرنگ بالای وب سایت، کشوی «خفن استریپ» را باز کنید.

      🙂

  16. جناب آقای رنجبر سلام و خداقوت
    عید فطر مبارک
    خیلی خیلی خوشحال شدم پس از مدتها دوری از این سایت بالاخره یه مسابقه جذاب گذاشته شد!
    صدالبته که ناویاب دیگه چیزیه!!
    اما خفن استریپ هم خیلیی ی ی ی باحاله!!!
    امیدوارم به زودی مسابقات ناویاب و کلا مسابقات منطقی پا بگیره و با استقبال بیشتری روبه رو بشه.
    اما در مورد خفن استریپ من مسابقه شماره ۳ رو شرکت کردم البته جواب رو به دلیل گوشی داغونم! فینگیلیش نوشتم ولی در لیست شماره ام نبود.
    لطفا اگر امکانش هست یک روال مشخص رو برای فرستادن پاسخ بفرمایید تا همه به همون شکل پاسخ رو ارسال کنن.
    باز هم ممنون
    خدانگهدار
    خوش و موفق باشید

    • سلام. 🙂
      عید شما هم مبارک. دوقلوها چطور هستن؟!
      من هم امیدوارم بتونیم «ناویاب» «خفن استریپ» و بقیه مسابقات رو اونطور که باید و شاید در کشور اجرا کنیم.

      برای شرکت در مسابقه خفن استریپ روال مشخصی لازم نیست. همین که سه کلمه ی درست در پیامکتون ذکر شده باشه کافیه. البته باید پاسخ صحیح سه مسابقه پیاپی رو بفرستین تا در قرغه کشی شرکت کنین.

      موفق باشین
      🙂

  17. روز چهارشنبه چند بار به وب سایت روزنامه خراسان سر زدم و از خفن استریپ خبری نبود؟ بفرمایید که چه ساعتی مسابقه را اعلام کردند و در کجا؟ در همشهری سلام نگاه کردم ندیدم! و چه روزی این مسابقه هست؟ و اینکه آیا نمیتوانید این مسابقه را در همین جا مثل واژه بازی مرقوم فرمایید؟ اینطوری دیگه ۱۰۰درصد به مسابقات خفن استریپ دسترسی داریم.

    • سلام. 🙂
      خفن استریپ در هفته گذشته در روزهای یکشنبه و سه شنبه و پنجشنبه در روزنامه خراسان چاپ شده است.
      طبیعتا روز چهارشنبه خبری از این سرگرمی در وب سایت روزنامه خراسان نبوده است. مراجعه مکرر شما به وب سایت روزنامه خراسان هم بی فایده بوده است. بالای صفحه اصلی این وب سایت همیشه نوشته می شود که تاریخ فعلی چیست و همچنین کدام نسخه ی روزنامه(مربوط به چه روزی) در حال نمایش است.

      متاسفانه برای درج خفن استریپ در روزنامه خراسان برنامه خاصی مطرح نشده است و راهی به جز دیدن نسخه مکتوب یا سرزدن به وب سایت وجود ندارد.
      ضمنا قراردادن مسابقات خفن استریپ فعلا روی این وب سایت(مثل مسابقه واژه بازی) امکان پذیر نیست. چراکه امتیاز این سرگرمی متعلق به روزنامه خراسان است و درج شدن مسابقات در غیر از وب سایت رسمی روزنامه، منوط به نامه نگاری و کسب اجازه از مسوولین است.

      موفق باشید
      🙂

  18. باسلام
    واقعا انتظارسخته ، بعدازانتظارواسه گرفتن یارانه ،ی نیم نگاه به بردن جایزه در مسابقه خفن استریپ را دارم

  19. خفن استریپ خیلی قشنگه.من قبل از اینکه جایزه دار شه حلش میکردم.۹۹درصد هم درست حدس میزدم.فقط دوستان توجه کنند.جوابها باید طوری باشد که پس از حدس زدنش حداقل لبخندی بزنید.وگرنه احتمالا اشتباه کرده اید.این نکته کلیدی است.البته بماند چند تا سوژه هم فرستاده بودم.محل .. نذاشتین.

    • سلام. 🙂
      ممنونم از نکته کلیدی تون دوست عزیز.
      ما هم به همین نکته ای که فرمودین قائل هستیم. انشاالله.

      سوژه هایی که قبلا به اون شماره پیامک روزنامه خراسان فرستادین مستقیما به دست بنده نمیرسیده. بنابراین ممکنه خوب بوده باشن ولی من ندیده باشم.
      میتونین مجددا به شماره پیامک جدید بفرستین شون. خودم این شماره پیامکو می بینم.
      اگه خوب باشن قطعا استفاده میشه.
      🙂

  20. بله . خطای چشم بود. ولی قابل تشخیص نبود. اگر امکان داره تقسیم را با (:) دونقطه زیر هم بگذارید تا مشخص تر باشد.
    ممنون ولی حسابی دیروز سرکار بودم و اصلاٌ به ذهنم نرسید که ممکنه یکی از علامتها تقسم باشد!

  21. سلام. در مسابقه خفن استریپ دیروز متأسفانه نتونستم کلمات را دریابم. طبق توضیح شما هر علامتی که حرف آن در بیاد اگر در ۲ تصویر دیگر هم این علامت باشد همان حرف خواهد بود. ولی به نظرم در مورد علامت + اینطور نبود و در هر تصویر حرفی مجزا بود. به همین دلیل نتونستم کلمات را تشخیص بدهم. آیا اشتباهی رخ داده؟

    • سلام 🙂
      اشتباهی رخ نداده.
      جوابهای خفن استریپ دوم اینا بودن:
      پسر – رودربایستی – سر به زیر

      علامت + هم در مسابقه دوم جایگزین حرف الف بوده و فقط یکبار تکرار شده.
      حدس می زنم یه اشتباه چشمی داشتین و فرق علامت «بعلاوه» و «تقسیم» رو به دلیل نزدیک بودن شکلشون متوجه نشدین.
      🙂

  22. با سلام
    لطفا در خود روزنامه هم دقیقا قید شود که تا ساعت ۲۱ همان روز فرصت جواب داریم

  23. سلام . احسان جان، بگو که سرگرمی مورد علاقه شما چیست؟
    آقای رنجبر عزیز، امروز تونستم تقریباٌ کلمات خفن استریپ را کشف کنم ولی به یکی دو حرف مشکوک هستم که دارم روی آنها کار میکنم تا حتماٌ جوابها را بیابم.
    بسیار سرگرمی جذابیه و خوبی آن اینه که مغز را وادار به تفکر در ابعاد مختلف میکنه. من که دوستش دارم. زنده باد سوسول بازی بدین گونه!

  24. سلام به همه دوستان خفن
    اعتراف میکنم تا امروز هیچ علاقه ای به این سوسول بازیا نداشتم ولی فقط و فقط پیگیری های سیروس عزیز و متن جالب امروز روزنامه خراسان برای سیروس خان منو سیخونک کرد بشینم حل کنم این خفن استریپو
    فکر کنم اولین پیامک امروزو من زدم
    شااااااااااااااد باشید

  25. سلام وقت به خیر
    من از این مسابقه خوشم آمده و دوست دارم در آن شرکت کنم اما الان به سایت روزنامه خراسان مراجعه کردم که بتوانم بخش خفن استریپ را ببینم، فقط در تاریخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ مسابقه را گذاشته که زمان شرکت در آن گذشته و من مسابقه امروز دوشنبه را می خواستم که نبود . لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید .
    موفق باشید.

    • سلام. 🙂
      مسابقه ی خفن استریپ در روزنامه خراسان هر روز منتشر نمی شود!
      تا جایی که اطلاع دارم سه شنبه ۲۳ تیرماه هم مسابقه دوم منتشر خواهد شد.
      اما برای اطلاع از زمان مسابقات لازم است هر روز به سایت روزنامه خراسان یا نسخه چاپی روزنامه مراجعه کنید.
      🙂

  26. ضمناٌ اگر برای شما مقدور هست لینکی خلاصه از مهمترین خفن استریپها را با همان رمزگذاری و جوابها تهیه فرمایید تا با دیدن و مطالعه آنها ، برای همه بهتر جا بیفته. شاید بعضی از افراد با این مسابقه از قبل آشنایی داشته باشند ولی برای من و همچنین امثال من که اولین بار است آشنا میشویم خوبه که مروری به این تیپ مسابقات داشته باشیم. جستجو از طریق وب روزنامه وقت گیر است. لطفاٌ با تهیه این لینک موافقت نمایید. متشکرم

    • سلام. 🙂
      جستجو کردن در وب سایت روزنامه به نظرم اتفاقا بسیار ساده است! کافیست در وب سایت روزنامه خراسان در بخش جستجو، کلمه ی «خفن استریپ» را تایپ کنید. هر صفحه ای که این مطلب در آن آمده باشد در هر تاریخی را با این شیوه می توانید پیدا کنید.
      من الآن این کارو انجام دادم. چند لحظه بیشتر وقت نبرد و تمام سابقه خفن استریپ در روزنامه خراسان پیدا شد.
      شما هم امتحان کنین نتیجه ی خوبی میگیرین.
      🙂

  27. توضیحات شما صحیح، ولی مشکل همینه که اولین کلمه را چطوری باید حدس بزینم؟ چون به نظر میاد که هر کسی با ذهنیت خودش میتواند اسمی انتخاب کند و از قضا حتی همان علائم مشترک هم در کلمه حدسی درست دربیاد ولی ممکنه که این حدس غلط باشه، بنابراین مهم است که چگونه حدس بزینم تا حداقل تا ۹۰درصد به جواب نزدیک باشیم. اینرا من نمیدانم. آیا حدسیات همه باید دقیقاٌ کلمه منتخب شما باشد یا اگر ۲ یا چند کلمه هم با تصاویر مورد نظر جور در بیایند هم قبول میکنید؟

    • سلام مجدد 🙂
      حدس زدن اولین کلمه آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. کمی تمرین و همراهی با خفن استریپ مشکل را حل خواهد کرد.
      اما بعید می دانم بشود که:
      کلمه ای را به غلط برای یکی از تصاویر حدس بزنید، بر اساس آن حدس غلط به معادل رمزی بعضی از حروف غلط برسید، و کلمات دیگر را هم با این کمک های غلط بتوانید معنادار کنید!

      وقتی به این مشکل برخورد کردید یعنی حدس اولتان غلط است و باید آن را اصلاح کنید.
      🙂

  28. سلام. من متوجه “خفن استریپ” نشدم. منظور از علائم نگارشی یا اعداد که جایگزین کلمات اصلی هستند چیست؟ اگر این حروف را خودمان باید کشف کنیم، چگونه این کشف باید صورت بگیرد؟ آیا از کل تصویر باید یک کلمه که مناسب تصویر است باید انتخاب کنیم و به جای آن علائم نگارشی و اعداد بگذاریم؟ این اصلاٌ جور در نمیاد! و به عبارت بهتر بگویم که اصلاٌ متوجه نشدم. مثال را با ذکر توضیحات کامل بیان کنید که چگونه کلمه را باید پیدا کرد.
    بابت این بازی جذاب ممنون از شما.
    موفق باشید.

    • سلام. 🙂
      توضیح کامل می دم خدمتتون:
      روی لوگوی بزرگ «خفن استریپ» که در کادر آبی رنگ صفحه اول سایت آمده کلیک کنین تا به صفحه ی «آشنایی با خفن استریپ و قانونش» وارد بشین.
      توی این صفحه توضیحاتی درباره خفن استریپ داده شده و یک نمونه سه تایی با پاسخ صحیح هم براتون ذکر شده. به اون نمونه دقت کنین:

      – زیر هر تصویر باید یک کلمه ی مربوط به تصویر (با نگاه طنز و شوخی با کلمات) نوشته بشه.
      – کلمه ی معادل هر تصویر، با حروف رمز نوشته شده پس تعداد علایم(یا شماره های) زیر هر تصویر باید با تعداد حروف کلمه یکسان باشه. پس اگر بتونیم کلمه ی معادل هر تصویر رو حدس بزنیم باید ببینیم تعداد حروف این حدسمون با تعداد علایم زیر تصویر یکسان هست یا نه. که اگر یکسان نباشه یعنی حدسمون غلط بوده.
      – حالا رمز گذاری اصلا به چه دردی می خوره؟! به این درد که: اگر بتونیم یکی از کلمات رو به شکل قطعی پیدا کنیم، در حقیقت متوجه شدیم که بجای هریک از حروف اون کلمه، در مسابقه ی امروز چه علامتی جایگزین شده. هریک از این علامت ها در مسابقه ی امروز ممکنه زیر بقیه تصویرهای دیگه هم اومده باشه. دوباره به نمونه ی پاسخدار دقت کنین. اگر کلمه ی معادل تصویر وسطی رو پیدا کنیم، متوجه میشیم که منظور از رمز نوشته ی «۵۲۶؟۵» همون کلمه ی «کانون» هستش. بنابراین معلوم شد که در مسابقه امروز، تمام ۶ها مساوی ک هستند، تمام ۲ها مساوی ا هستند. تمام ۵ها مساوی ن هستند و تمام ؟ها مساوی و هستند. حالا اگر به تصویرهای راست و چپ نگاه کنیم می بینیم که بعضی از این علایم در اونها هم دیده میشن که می تونن به ما کمک کنن تا به جواب نزدیک تر بشیم. مثلا در تصویر سمت راست ۲بار عدد۲ ، یکبار عدد۵ و یکبار عدد۶ دیده میشه. پس با پیدا کردن کلمه وسطی، بعضی از حروف کلمه ی سمت راست هم لو رفته و معما ساده تر شده. و فقط کافیه در کلمه ی «- – – ا ن – – ک ا -» دنبال بقیه ی -ها باشیم تا کلمه کامل بشه.

      البته باید یادمون باشه که هر رمزگذاری فقط برای مسابقه همون روز معتبره. بنابراین در مسابقه های بعدی قرار نیست بازهم تمام ۵ها مساوی ن باشند.

      امیدوارم توضیحات کافی و کاربردی بوده باشه.
      🙂

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

Post comment

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.