«خفن استریپ»، نوعی طنز در حوزه ی «شوخی با کلمات» است که در روزنامه «خراسان» به مسابقه گذاشته می شود.
بسیاری از کلمه های معنادار و متداولی که در زندگی روزمره با آنها سروکار داریم، می توانند با نگاه طنز دیده شوند تا معانی جالب دیگری هم پیدا کنند.
ادامه ی این صفحه را ببینید ↓
logo-khafan-web-new
هر مسابقه «خفن استریپ» سه تصویر دارد. با نگاه طنز، زیر هریک از تصویرها، عبارتی «معنادار» نوشته شده است. البته حروف الفبای فارسی در نوشتن این عبارت به رمز تبدیل شده است! یعنی به جای هر حرف الفبا، نمادی دیده می شود. مثلا ممکن است تمام حروف «ج» در نوشته های زیر هر سه تصویر به «!» تبدیل شده باشند.
برای شرکت کردن در مسابقه ی «خفن استریپ» کافیست سه عبارت پاسخ را کشف کنید و تا ساعت ۲۳ همان روز به خط اختصاصی ۳۰۰۰۷۲۲۵۲ پیامک کنید.
جایزه نقدی ۵۰هزار تومانی به قید قرعه برای کسانی واریز می شود که پاسخ صحیح ۳مسابقه پیاپی را فرستاده باشند.
نمونه ای از تصاویر یک مسابقه خفن استریپ (به همراه پاسخ صحیح):
instagram69
پاسخ صحیح هر مسابقه، در ستون «ما و شما»ی روز بعد در «روزنامه خراسان» منتشر می شود. وب سایت روزنامه خراسان هم هر روز، نسخه متنی و نسخه ی پی دی اف روزنامه خراسان را منتشر می کند تا در صورتی که دسترسی به نسخه ی چاپی نداشتید، از طریق اینترنت موبایل یا رایانه بتوانید روزنامه را ببینید. برای دسترسی به وب سایت روزنامه خراسان اینجا کلیک کنید.
ضمنا متن کل پیامک های دریافت شده، در همین وب سایت قابل مشاهده است، برای مشاهده اینجا کلیک کنید.
نظرتان را درباره «خفن استریپ» اینجا بنویسید.
sabegheh-khafan

تاریخچه خفن استریپ:

این اولین بار نیست که «خفن استریپ» با موضوع «شوخی با کلمات» در یک رسانه معرفی می شود. روزنامه خراسان، قبل از این هم در این حوزه فعالیت هایی انجام داده است اما قدیمی ترین سابقه ی طراحی سرگرمی های تصویری شوخی با کلمات در ایران به حدود ۱۳سال قبل از انتشار خفن استریپ فعلی بر می گردد.
سال ۱۳۸۱ در روزنامه «جام جم»، سرگرمی های تصویری شوخی با کلمات، با طراحی «محمدمهدی رنجبر» و تصویرگری «محمدرضا دوست محمدی» از ترکیب دو بخش پرطرفدار به اسم «جدول خفن» و «کمیک استریپ» به وجود آمد.
بعدها ضمیمه ای هفتگی به نام «نسل۳» در روزنامه جام جم پدیدار شد که انواع جدیدتری از «شوخی با کلمات» هم در این ضمیمه جدید با همکاری همین طراح و تصویرگر منتشر شد.